Rafi Eldor Method: טיפול במחלת הפרקינסון

Rafi Eldor Method: טיפול במחלת הפרקינסון
דרג את הפוסט

בשנת 2008 אובחנתי כחולה במחלת הפרקינסון. סבלתי מקשיחות וקיפאון בגוף, בעיקר בצד שמאל; אי יכולת להזיז את היד השמאלית ואת הגפיים התחתונות; חוסר גמישות ורעד קל. נאמר לי כי תוך חמש שנים אגיע למצב סיעודי – אבל אני בחרתי להילחם. עם הזמן, ובשילוב עם הטיפול התרופתי שקיבלתי, פיתחתי שיטה להתמודדות עם המחלה – The Rafi Eldor Method. בפוסט זה אפרוס בפניכם את סוגי הפעילות הגופנית שסייעו לי להתמודד עם תסמיני הפרקינסון ולהגיע למצב שבו, כעשור לאחר האבחון הראשוני, לא זו בלבד שמצבי הפיזי לא הורע, הוא אף השתפר; גופי חזק יותר ומנעד התנועות שלי רחב יותר.

מרכיבי ה-Rafi Eldor Method – שלוש רמות של תנועתיות

אורח החיים שבניתי לעצמי מבוסס על עקרון מרכזי אחד: לנוע הרבה ונכון. הטמעתי את העיקרון הזה בחיי דרך שלוש רמות של תנועתיות.
תחילה הבנתי שעלי לחיות את החיים באופן דינאמי, להיות פעיל. זו הייתה הרמה הראשונה.
הרמה השנייה, מתבטאת בפעילות גופנית מונחית. היא כוללת פעילות ספורטיבית ופעילות גופנית אלטרנטיבית. כאן חשוב מאוד הגיוון. לתת לחלקי הגוף ולמוח להתמודד עם כל מיני אתגרים, סוגים שונים של תנועה, ומקצבים משתנים. במקרה שלי, הפעילויות שהרכיבו את הרמה השנייה כללו פיתוח קול, טאי צ'י, צ'י קונג ואי ג'ין ג'ינג, יוגה ויוגה לפנים, הליכה, ריקוד איטי ותרגילי גמישות.

הרמה השלישית היא בחירה בפעילות גופנית אחת והתעמקות בה. אני באופן אישי בחרתי להתעמק בריקודים הסלוניים.

הריקוד הסלוני ככלי טיפולי

לכל סוג ריקוד סלוני יש יתרונות שונים מבחינת ההשפעה על הגוף. הואיל וחולה הפרקינסון לאו דווקא מעוניין לזכות בתחרויות ריקודים אלא לאמץ את טכניקות התנועה לחיי היומיום, יש להקדיש זמן רב ללימוד הבסיס של הריקוד. הריקודים הפשוטים ביותר להבנה ולתרגול הם ריקוד הרומבה האמריקאית והוואלס האנגלי בשיטה האמריקאית. שניהם בנויים באופן דומה אך שונים מבחינת הקצב. בשלב הבא מומלץ לעבור לריקודים סלוניים אחרים ומורכבים יותר כמו בצ'אטה, מירנגי, צ'ה צ'ה, סלסה ופסדובלה. למי שמתמודד עם פרקינסון ומעוניין להיעזר בריקודים הסלוניים ככלי טיפולי אני ממליץ בחום להשתתף בשיעור ריקוד כל יום, חוץ משישי ושבת כמובן.

אינפוגרפיקה - שיטת רפי אלדור

הנה שיעור לדוגמה המתבסס על התהליך שעברתי ובניתי ועל הנסיון שצברתי לאורך הדרך:

שלב I:

חימום – רבע שעה של חימום הגוף בעזרת תרגילי אומנויות המזרח שפורטו לעיל.

שלב II:

למידה והטמעה – רבע שעה של לימוד טכניקת הריקוד, החל בחימום איברי הגוף, המפרקים והגידים, וכלה בביצוע תנועות בסיסיות כדי לחזק את העברת הפקודות מן המוח לגוף.

שלב III:

תרגול – חצי שעה של תרגול הריקוד, עדיף עם בן או בת זוג שיוכלו לסייע בהובלה, שמירה על הקצב ושמירה על שיווי המשקל.

2 תגובות

  1. פינגבק:לא בכוח, במוח: שיטות חדשות לטיפול רפואי בפרקינסון

  2. פינגבק:נשק חדש נגד פרקינסון: תרופה לסוכרת - רפי אלדור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *